Dokumentumok
Szervezeti és Működési Szabályzat
Szervezeti és Működési Szabályzat Mellékletei
Radványi Árpád vezetői pályázata
Vélemények Radványi Árpád vezetői pályázatáról
Közzétételi lista
Különös közzétételi lista
229/2012. (VIII.28) KormányrendeletKülönös közzétételi lista a nevelési-oktatási intézmények részére
2. Az országos mérés-értékelés eredményei
3. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói, továbbtanulások
4. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
5. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai és osztályozó vizsgák követelményei
7. Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban a tanulók létszáma
9. Térítési díj és tandíjszabályzat
10. KAFFEE projekt (Elektronikus ügyintézés segédlet és tájékoztató) És WEBoldal
11. A házirend (COVIDOS) melléklete
2. Az országos mérés-értékelés eredményei
2023/2024. tanév országos mérési eredményei
A telephely eredménye angol idegen nyelv, matematika, és német idegen nyelv területen nem különbözik szignifikánsan az országos értékektől egyik viszonyítási csoporthoz képest sem, egyik évfolyamon sem.
Sajnos a 8. évfolyam szövegértés eredménye elmaradt a második viszonyítási csoporthoz, a vármegyeszékhelyi nagy általános iskolákhoz képest, illetve a 6. évfolyam természettudományokban elért eredménye maradt el a vármegyeszékhely iskoláihoz és a nagy iskolákhoz képest is.
A telephely átlageredményei: (zárójelben az országos átlag)
- 6. évfolyam:
Angol idegen nyelv: 1508 (1474)
Matematika: 1508 (1475)
Német idegen nyelv: 1476 (1471)
Szövegértés: 1464 (1432)
Természettudomány: 1430 (1472)! Ezen a területen van jelentős elmaradás! (42 képességpont)
- 7. évfolyam:
Angol idegen nyelv: 1598 (1546)
Matematika: 1567 (1549)
Német idegen nyelv: 1558 (1536)
Szövegértés: 1490 (1505)
Természettudomány: 1542 (1547)
- 8. évfolyam:
Angol idegen nyelv: 1532 (1591)
Matematika: 1580 (1586)
Német idegen nyelv: 1541 (1562)
Szövegértés: 1484 (1513)! Ezen a területen van elmaradás! (29 képességpont)
Természettudomány: 1572 (1569)
3. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói, továbbtanulások
- Lemorzsolódás, évismétlés
Évismétlésre kötelezett: 3 tanuló
Sikeres javítóvizsgát tett 5 tanuló, sikertelent 2 tanuló.
HH-s tanulók a tavalyi tanévben: 7 fő
HHH-s tanulók: 6 fő
- Továbbtanulások:
Gimnázium |
Technikum |
Szakképző Iskola |
6 osztályos gimnázium |
8 osztályos gimnázium |
|
2023/24-es tanév |
24 |
22 |
2 |
8 |
3 |
4. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
Szakkörök megnevezése |
Résztvevők száma |
Szakkört vezető pedagógusok |
ÖKO-szakkör 1.a |
20 |
Huszár Sára |
ÖKO-szakkör 1.b |
23 |
SzásziJudit |
ÖKO-szakkör 2.a |
20 |
Képes Andrea |
ÖKO-szakkör 2.b |
19 |
Pappné Somosi Judit |
Matematika 3. évfolyam |
16 |
Jakab Ágnes |
Matematika 4. évfolyam |
18 |
Zsarnay Erzsébet |
Kézműves 1. évfolyam |
13 |
Huszár Sára |
Kézműves 2. évfolyam |
14 |
Pappné Somosi Judit |
Rajz szakkör 4. évfolyam |
18 |
Zsarnay Erzsébet |
ISK kosárlabda |
12 |
Szabóné Korondi Ildikó |
Mozgásfejlesztés szakkör 1 |
22 |
Szabóné Korondi Ildikó |
Mozgásfejlesztés szakkör 2 |
20 |
Szabóné Korondi Ildikó |
Mozgásfejlesztés szakkör |
14 |
Matiz László |
ISK Tömegsport |
14 |
Matiz László |
ISK kosár 3. évf. |
15 |
Illyés Réka |
ISK kosár 4. évf. |
14 |
Illyés Réka |
Tehetséggondozás – természettudomány területen |
8 |
Ujváriné Horváth Valéria |
Informatika (felsős) |
20 |
Mészáros Attila |
5. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
Elvei:
- szerves egységet kell alkotnia az iskolai közös tanulási tevékenységgel,
- a teljesítményképes nyelvtudás kialakítását kell elősegítenie,
- az ismeretek tartós bevésését és önálló gyakorlati alkalmazását kell biztosítania,
- a tanórai munka kiegészítését, az ott szerzett jártasságok, készségek, képességek további fejlesztését kell szolgálnia,
- az egyéni gyakorláshoz minden esetben példát kell adnunk,
- ügyelni kell a szóbeli és írásbeli feladatok arányára,
- a leglényegesebb jelenségek gyakorlására kell, hogy késztesse a tanulókat (bővítse a szókincset),
- mennyisége és nehézségi foka feleljen meg a tanulók életkori sajátosságainak, fejlettségi szintjének és teljesítőképességének – alkalmanként differenciált is lehet,
- a sikerélmény ösztönöz, növeli a teljesítőképességet, ezért fontos minden évfolyamon a házi feladatok tudatos, tervszerű tervezése (rendszeresen kapjanak),
- szorgalmi feladatot, gyűjtőmunkát a tanuló önként is kérhet.
Korlátai:
A 132/1982. MM utasításhoz kapcsolódó szakmai irányelvekben korosztályonként maximált a tanulási idő. Az a célja, hogy az optimális terhelhetőségre hívja fel a házi feladatot kijelölő tanító, szaktanár figyelmét, s a gyerekeket a rendelkezésre álló idő hatékony kihasználására szoktassa. Így biztosítva, hogy maradjon idő játékra, pihenésre, a személyiség további gazdagítására.
- Az 1. osztályban 30, a másodikban 45, a 3-4.-ben 60, az 5-6.-ban 90 a 7-8. osztályban pedig legfeljebb 120 perc fordítható összesen az egyéni felkészülésre.
- Ha az említett idő a felkészüléshez nem elég, azt a következő szubjektív, illetve objektív okok magyarázhatják:
- a tananyag elsajátításához és a továbbhaladáshoz szükséges mennyiségű írásbeli és szóbeli házi feladatot adhat a nevelő,
- a tanulási idő megszervezése nem elég gazdaságos
- a gyerekek többsége rossz módszerrel tanul
- az optimálisnál több vagy nem kellően differenciált a házi feladat (általában vagy egy-egy tantárgyból),
- a tanítási órán a gyerekek nem értették meg kellőképpen azt az anyagrészt, amelyhez a házi feladat kapcsolódik.
Tantárgy |
Írásbeli v. |
Szóbeli v. |
Gyakorlati v. |
Alsó tagozat |
|||
Magyar nyelv |
+ |
+ |
|
Irodalom |
+ |
+ |
|
Idegen nyelv |
+ |
+ |
|
Matematika |
+ |
+ |
|
Etika/ Hit és erkölcstan |
+ |
+ |
|
Környezetismeret |
+ |
+ |
|
Ének - zene |
+ |
+ |
|
Vizuális kultúra |
+ |
+ |
|
Életvitel és gyakorlat |
+ |
+ |
|
Testnevelés és sport |
|
|
+ |
Felső tagozat |
|||
Magyar nyelv |
+ |
+ |
|
Idegen nyelv |
+ |
+ |
|
Idegen nyelv |
+ |
+ |
|
Matematika |
+ |
+ |
|
Etika/ Hit és erkölcstan |
+ |
+ |
|
Történelem |
+ |
+ |
|
Természetismeret |
+ |
+ |
|
Fizika |
+ |
+ |
|
Kémia |
+ |
+ |
|
Biológia |
+ |
+ |
|
Földrajz |
+ |
+ |
|
Ének-zene |
+ |
+ |
|
Tánc és dráma |
+ |
||
Vizuális kultúra |
|||
Informatika |
+ |
+ |
+ |
Technika, életvitel és gyakorlat |
+ |
||
Testnevelés és sport |
+ |
Kezdő napja: 2024. szeptember 2. (hétfő)
Záró napja: 2025. június 20. (péntek)
Tanítási napok száma: 183 nap
7. Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban a tanulók létszáma az aktuális tanévben
Osztályok száma: 16 osztály
Létszámadatok osztályokra bontva:
1. évfolyam | a osztály | 20 fő |
b osztály | 23 fő | |
2. évfolyam | a osztály | 20 fő |
b osztály | 19 fő | |
3. évfolyam | a osztály | 21 fő |
b osztály | 22 fő | |
4. évfolyam | a osztály | 28 fő |
b osztály | 25 fő | |
5. évfolyam | a osztály | 25 fő |
b osztály | 25 fő | |
6. évfolyam | a osztály | 22 fő |
b osztály | 23 fő | |
7. évfolyam | a osztály | 24 fő |
b osztály | 16 fő | |
8. évfolyam | a osztály | 22 fő |
b osztály | 22 fő |
Napközis csoportok száma: 9 csoport
1. csoport | 19 fő |
2. csoport | 21 fő |
3. csoport | 20 fő |
4. csoport | 16 fő |
5. csoport | 21 fő |
6. csoport | 21 fő |
7. csoport | 26 fő |
8. csoport | 25 fő |
9. csoport | 34 fő |